Firma stardust piaskowanie renowacja
Facebook
You Tube
linkedin
Firma stardust piaskowanie renowacja

Przykłady renowacji pojazdów

 

Oczyszczenie strumieniowo-ścierne podwozia oraz elementów karoserii. Odbudowa elementów karoserii i zabezpieczenie antykorozyjne — Mercedesa w124.

Oczyszczenie strumieniowo-ścierne i malowanie gruntem epoksydowym komory silnika — Fiat 125p.

A może podkład reaktywny, taki na rdzę? To przecież jeden z produktów automotive.

 

Lakiernictwo pojazdowe to inna dziedzina. Lakiernik nie zajmuje się procesem odrdzewiania i przygotowania powierzchni stali. Nie posiada do tego narzędzi. Zadaniem lakiernika jest szybkie odtworzenie estetyki pojazdu. Podkład reaktywny to jeden z elementów technologii naprawy, którą lakiernik może wybrać ze względu na szybkość.

 

Owszem, podkład reaktywny wchodzi w reakcję ze stalą. Tworzy wiązanie chemiczne, nieadhezyjne. Jednak zawartość w nim kwasu jest tak mała, że nie neutralizuje produktów korozji. Zaletą podkładów reaktywnych jest bardzo dobra penetracja podłoża.

Technika renowacji

 

 

Im lepiej przygotowane podłoże, tym zabezpieczenie antykorozyjne jest skuteczniejsze. Idealnie czystą powierzchnię można uzyskać przez oczyszczenie chemiczne, lecz to proces długotrwały, trudny technologicznie i dość drogi.

Jeśli nie lakiernik, to może blacharz usunie szlifierką rdzę?

 

Usuwanie mechaniczne jest jedną z lepszych metod pozbycia się rdzy. Jednak szczotka druciana, lub kamień na szlifierce nie usunie nam zanieczyszczeń z głębi materiału i ze skomplikowanych kształtów. Pozostawiona korozja, wcześniej czy później znów się rozprzestrzeni.

 

Dokładne czyszczenie z tlenków metalu, jest podstawą do trwałego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ogólnie; najistotniejszym procesem jest przygotowanie powierzchni pod powłokę lakierniczą. Zapewnić to może nam proces chemiczny, lub mechaniczny zwany piaskowaniem.

Materiały które używam do zabezpieczeń antykorozyjnych:

 

- elastyczne grunty epoksydowe — podwozia i całe karoserie samochodowe

- elastometal — do podwozi, podłóg samochodowych

Wysoce elastyczny preparat antykorozyjny bazujący na kopolimerze styrenowo-akrylowym i fosforanie cynku. Tworzy wysoce elastyczną, bezspoinową powłokę wodoszczelną.

- podkłady alkidowe na rdzę — wersje ekonomiczne zabezpieczeń antykorozyjnych

Materiały jakie używam do oczyszczania stali i aluminium:

 

- polgrit —  główne ścierniwo

- kulki szklane — aby nadać powierzchni połysk

- piasek — że co proszę? :P Nigdy więcej :D

Czym jest piaskowanie?

 

Piaskowanie to pojęcie potoczne. Pod nim kryje się obróbka strumieniowo-ścierna. Niekoniecznie przy użyciu piasku.  Proces oczyszczania nie tyko powoduje usunięcie korozji i zanieczyszczeń. Tworzy na powierzchni obrabianego metalu strukturę, która w bardzo znaczącym stopniu poprawia przyczepność powłoki malarskiej. Taka struktura nie występuje na powierzchni, która została oczyszczona papierem ściernym, szczotką, czy kamieniem szlifierskim. Zaletą piaskowania jest możliwość oczyszczania trudno dostępnych miejsc, nieregularnych kształtów,  oraz szybkość wykonania usługi.

Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne

 

Zadaniem gruntów lakierniczych jest zablokowanie lub niedopuszczenie do utleniania metalu. Czyli odcięcie tlenu i wody od stali. Dodatkowo ten proces może wzmocnić zastosowanie pigmentów antykorozyjnych — inhibitorów korozji. Tego typu składniki występują w podkładach epoksydowych. W farbach reaktywnych raczej ich się nie stosuje.

 

Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne powinno zapewnić trwałość w danych warunkach klimatycznych i przemysłowych przez określony czas. Bez wątpienia produkty epoksydowe nie tylko przyśpieszają proces malowania — szybciej schną. Również są trwalsze i odporniejsze na czynniki chemiczne, od gruntów / podkładów reaktywnych. Grunt reaktywny to wersja ekonomiczna zabezpieczenia antykorozyjnego.